تعریف سند حسابداری در انبار
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 02 August 2018 06:58 AM

تعریف سند حسابداری

با کلیک بر روی این آیتم، فرمی شبیه به تصویر زیر مشاهده خواهید نمود:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سه کلید "خروج"، "بازسازی" و "اکسل" در این فرم تعبیه شده است و دو قسمت "نوع سند" و "آرتیکل های حسابداری" نیز مطابق با تصویر بالا در نظر گرفته شده اند. همچنین دو کلید - و + نیز در قسمت آرتیکل های حسابداری وجود دارند.

کلید "خروج": جهت خروج از فرم تعریف سند حسابداری

کلید "بازسازی": جهت مشاهده اطلاعات تغییر داده شده

کلید "اکسل": جهت انتقال آرتیکل های حسابداری به برنامه اکسل مایکروسافت

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، شما می توانید آرتیکل های نوع سند انبار مورد نظر خود را برای انتقال به برنامه حسابداری بامداد تعریف نمایید. برای این کار بعد از انتخاب نوع سند انبار مورد نظر، کلید + را کلیک نمایید تا صفحه ای مطابق با شکل زیر برای شما نمایان گردد:

8

فرم تعریف آرتیکل حسابداری، شامل قسمت های: مبلغ آرتیکل، بدهکار یا بستانکار تعریف شدن، جمع بر اساس، تعریف حساب ها (معین، تفصیل، تفصیل 2 و تفصیل 3) و شرح آرتیکل می باشد.

9

همانطور که در شکل های بالا مشاهده می کنید، شما در قسمت مبلغ آرتیکل، بها یا قیمتی را که هر سند از برنامه انبار به برنامه حسابداری منتقل می کند را تعیین خواهد کرد که شامل: تخفیفات، عوارض، سربار کل، بهای کل، بهای کالا، سربار و بهای فروش می باشد. هر کدام از این قسمت ها را با زدن علامت + در کنار آنها می توانید جمع بزنید و با زدن علامت - از مبالغ سند انبار کم کنید.

همچنین اگر قسمت "بد" را انتخاب کنید آن سطر آرتیکل شما هنگامی که به برنامه حسابداری منتقل شود در ستون بدهکاران محسوب خواهد شد و چنانچه "بس" را انتخاب کنید آن سطر آرتیکل شما بدهکار محسوب خواهد شد.

در قسمت "جمع بر اساس"، بر اساس آیتم های موجود در سیستم، شما می توانید تعیین کنید که در چه صورت مبالغ چند سند یا آرتیکل سند انبار با هم جمع شوند، که شامل موارد: مقدار، طبقه حساب، مرکز هزینه، کالا، طرف (مشتری انبار)، طرف 2 (عموما بازاریاب)، کد حساب، انبار، انبار 2، واحد و معین سند می باشد.

در قسمت تعریف حساب ها، شما به عنوان کاربر ریالی برنامه انبار، می توانید حساب های معین یا تفصیلی سیستم حسابداری خود را که اجازه دسترسی آن ها را برای سیستم انبار داده اید، وارد نمایید و یا از آیتم هایی که در نظر گرفته شده نظیر: طبقه حساب، مرکز هزینه، انبار، انبار 2، معین سند (یعنی کاربر شماره معین مربوط به حسابداری را هنگام صدور سند انبار در داخل هر سند انبار تعریف کند) استفاده نمایید.

برای حساب های تفصیلی نیز شما می توانید از آیتم هایی نظیر: طبقه حساب، مرکز هزینه، کالا، اشخاص، طرف 2، انبار و انبار 2 استفاده نمایید.

نکته -

معمولا حساب ها اگر دارای تفصیل باشند آنگاه قسمت جمع بر اساس مانند قسمت تفصیل انتخاب خواهد شد.

برای حساب های تفصیل سطح 2 و 3 نیز می توانید به دلخواه یک شرح ثابت به صورت نوشته در کادر سفید رنگ پایین سمت چپ فرم، تایپ نمایید و یا از آیتم های موجود نظیر: مقدار، طبقه حساب، مرکز هزینه، کالا، طرف، طرف 2، انبار، انبار 2، واحد کالا و معین سند استفاده نمایید. البته می توانید ترکیبی از نوشته با مجموعه ای از آیتم ها را نیز استفاده نمایید.

کلید "ذخیره": جهت ذخیره اطلاعات آرتیکل های حسابداری موجود در سیستم انبار

کلید "جدید": جهت ایجاد آرتیکل جدید حسابداری

کلید "خروج": جهت خروج از فرم تعریف آرتیکل حسابداری

 

(0 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
© Copyright 2018 Sinor. All Right Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی برای Sinor محفوظ است.