Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 23

Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 28

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 365
2- موجودی اول دوره


 
مرکز آموزش: انبارداری بامداد
2- موجودی اول دوره
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 01 August 2018 04:23 AM

موجودی اول دوره

در این قسمت، می توانید موجودی اولیه سال مالی جاری خود را وارد نمایید یا لیست اسناد موجودی اول دوره که قبلاً وارد کرده اید را مشاهده نمایید. این عملیات باید قبل از سند زدن در سیستم انبار و بعد از تعاریف اطلاعات پایه صورت گیرد. شمای کلی این فرم به صورت زیر می باشد:

جهت فیلتر کردن اسناد بر اساس یک یا چند ویژگی، می توانید از آیتم محدوده موجود در منوی بالای فرم استفاده کنید.

جهت وارد کردن موجودی، کلید جدید را انتخاب کنید تا فرم زیر نمایان گردد:

توجه داشته باشید که در هر سند تنها موجودی های مربوط به یک انبار قابل درج می باشد. آیتم های موجود در سند به شرح زیر می باشند:

شماره سند: به صورت اتوماتیک یک شماره به سند شما اختصاص داده می شود که قابل تغییر می باشد.

شرح سند: توضیحی در ارتباط با سندی که ی خواهید درج نمایید در این قسمت وارد نمایید.

انبار: انبار موجودی های خود را از میان لیست انبارهایی که قبلا در قسمت اطلاعات پایه تعریف نموده اید، انتخاب کنید. در هر سند تنها امکان ثبت  کالاهای یک انبار وجود دارد.

دریافت از: انتخاب شخصی که این موجودی ها را از آن دریافت نموده اید از میان لیست اشخاص که معمولاً شخصی با عنوان موجودی اول دوره می باشد.

شماره پیگیری: جهت پیگیری سند خود می توانید به آن سند در این قسمت یک شماره پیگیری اختصاص دهید.

تاریخ سند: توجه داشته باشید که تاریخ سند باید در محدوده سال مالی باشد.

نوع سند: نوع سند (پیش نویس، موقت و ...)، بعد از ذخیره سند به صورت خودکار تکمیل می گردد.

تنظیم کننده: ثبت نام کاربری که این سند را ذخیره نموده است که بعد از ذخیره سند به صورت خودکار تکمیل می گردد.

شماره ثابت: این قسمت بعد از ذخیره سند به صورت خودکار تکمیل می گردد. سیستم به صورت خودکار تاریخ روز را نشان می دهد که قابل تغییر می باشد.

حسابداری: هنگامیکه این سند ارسال به حسابداری گردد، شماره سند آن در بخش حسابداری در این قسمت به صورت خودکار وارد می گردد و از این طریق می توانید متوجه شوید که سند جاری را به حسابداری ارسال کرده اید یا خیر.

ردیف: شماره سطر جاری است که به صورت خودکار تکمیل می گردد.

کد کالا: با کلیک راست در خانه کد کالا در ردیف مورد نظر، می توانید از میان لیست کالاهایی که قبلاً تعریف کرده اید، کالای مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید کالای مورد نظر را از داخل لیست با کلیک مضاعف کردن به سطر مورد نظر اضافه نمایید و از تایپ کردن آن خودداری نمایید. جهت انتخاب کالا از میان کالاهای موجود در لیست کافیست که بعد از کلیک راست یا زدن دکمه Insert، بخشی از نام یا کد کالا را در خانه کد کالا درج کنید تا عنوان کامل کالا برای شما جهت انتخاب نمایان گردد.

شرح کالا: بعد از انتخاب کالا، شرحی که برای آن کالا هنگام تعریف کالا وارد نموده بودید، در این قسمت نمایان می گردد.

واحد: بعد از انتخاب کالا، واحد اصلی که برای آن کالا هنگام تعریف کالا وارد نموده بودید، در این قسمت نمایان می گردد. در صورتیکه برای کالای خود واحد فرعی نیز تعریف نمودهاید، می توانید در صورت نیاز با کلیک راست در آن خانه واحد فرعی آن کالا را جایگزین کنید.

مقدار: مقدار موجودی کالای مورد نظر را در این قسمت وارد نمایید.

مقدار واحد اصلی: مقدار موجودی کالای مورد نظر بر اساس واحد به صورت خودکار در این قسمت نمایان می گردد.

فی: بعد از ریالی کردن اسناد، فی هر واحد کالا به صورت خودکار وارد می شود.

مبلغ: بعد از ریالی کردن اسناد، مبلغ تعداد کالاها به صورت خودکار وارد می شود.

تخفیف: تخفیفی که می خواهید بر روی سند وارد شود را در این قسمت وارد نمایید. می توان به جای تخفیف از کاهنده دیگری استفاده نمود.

افزاینده: مبلغ افزاینده (به عنوان مثال ارزش افزوده)، در این قسمت وارد می شود که روی کل سند تاثیر خواهد گذاشت. البته می توان به گونه ای تنظیم نمود که روی هر سطر از سند مبلغ افزایده متفاوتی اعمال گردد که چنین امکانی بنابر درخواست مشتری قابل افزودن می باشد.

مانده حساب: میزان بدهکاری را نمایش می دهد.

تعداد: بیانگر تعداد اقلام وارده می باشد.

موجودی: عنوان آخرین کالای درج شده می باشد که اگر روی سطر خاصی کلیک کنیم عنوان کالای موجود در آن سطر را نشان می دهد.

مبلغ کل: جمع مبالغ درج شده در سند می باشد.

پس از تکمیل سند، کلید پیش نویش و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، کلید ذخیره را فشار دهید.

جهت حذف سند از کلید حذف و یا جهت ابطال سند از کلید ابطال موجود در منوی بالای فرم استفاده نمایید.

جهت حذف یک کالا، بعد از انتخاب سطر مورد نظر، از کلید – موجود در بالای جدول استفاده نمایید.

جهت درج یک بسته کالای از پیش تعریف شده در سند، از کلید بسته های کالا موجود در بالای جدول استفاده نمایید.

(0 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
© Copyright 2018 Sinor. All Right Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی برای Sinor محفوظ است.