Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 23

Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 28

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 365
18- درخت گزارشات


 
مرکز آموزش: انبارداری بامداد
18- درخت گزارشات
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 13 August 2018 05:55 AM

درخت گزارشات

برای استفاده از گزارش های متنوع برنامه انبار و حسابداری انبار بامداد، می توانید از درخت گزارش استفاده نمایید. در اینصورت، منوی گزارش های سیستم انبار را مطابق با شکل زیر مشاهده خواهید کرد.

همانطور که مشاهده می کنید این منو شامل یکسری کلید در بالای فرم می باشد و گزارش ها نیز به شکل فرم درختی طراحی شده اند. شاخه های اصلی گزارش ها همانطور که در شکل رو به رو مشاهده می کنید، عبارتند از:

الف - کاردکس ها

ب - اطلاعات پایه

پ - کالا و گروه

ت - اسناد انبار

ث - گزارش مصرف

ج - گردش کالا

چ - گزارش های آماری نرخ کالا

ح - گزارش درخواست کالا

ی - موجودی کالا

و - گزارش اسناد مرجع

از کلیدهای بالای فرم، چند کلید اصلی شرح داده خواهد شد:

 

آنچه در گزارش های انبار مشهود است، آن است که:

گزارش های سیستم انبار اکثرا از 5 قسمت زیر تشکیل شده اند:

  1. کلیدهای گزارش
  2. قسمت فیلتر گزارش ها
  3. قسمت سطرها و ستون های حاوی اطلاعات گزارش ها
  4. قسمت جستجو
  5. قسمت حاوی ته جمع ستون های گزارش ها

1- کلید های گزارش:

2- قسمت فیلتر گزارش ها :

این قسمت با توجه به انتخاب هایی که توسط کلید گروه بندی انجام می دهید، قابل تغییر است. یعنی اینکه هر اطلاعاتی که در قسمت گروه بندی انتخاب شود، در این قسمت آورده می شود و شما می توانید گزارش مربوطه را بر حسب آن فیلتر نمایید. برای این کار بعد از درج یا انتخاب آیتم مورد نظر خود در محل مناسب فیلتر، کلید "اعمال فیلتر" را کلیک نمایید و برای بازگشت به حالت بدون فیلتر یا حالت اصلی، کلید "برداشتن فیلتر" را استفاده نمایید.

 3- قسمت سطرها و ستون های حاوی اطلاعات گزارش ها :

قسمت اصلی هر گزارش انبار می باشد و بر حسب انتخاب شما در قسمت انتخاب ستون ها، قابل تغییر می باشند و هر سطر بر حسب نوع گزارش فرق می کند.

4- قسمت جستجو :

این قسمت برای جستجو و یافتن آیتمی است که در ستون های گزارش جاری بکار رفته است و دارای دو قسمت است: یکی برای انتخاب نام ستونی که جستجو در آن می خواهد انجام گیرد و قسمت دوم برای درج آیتم مورد جستجو در آن ستون می باشد:

با استفاده از کلیدهای جهت نمای بالا و پایین که در سمت چپ کادر جستجو قرار دارند، عمل جستجو انجام می گیرد.

5- قسمت حاوی ته جمع ستون های گزارش ها :

در اکثر گزارش های سیستم انبار، در انتهای صفحه گزارش و بعد از قسمت جستجو، قسمتی برای نمایش حاصل جمع کل بعضی از ستون های گزارش انبار قرار داده شده است که نمایانگر جمع کل آن ستون خواهد بود (مشابه با شکل زیر در گزارش کاردکس تعدادی)

 

 

(1 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
© Copyright 2018 Sinor. All Right Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی برای Sinor محفوظ است.