سفارش
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 30 July 2018 06:18 AM
|
|
سفارش یکی از اسنادی که در سیستم فروش مورد استفاده قرار می گیرد، سند سفارش فروش می باشد. چنانچه شما بر روی آیکون سفارش فروش کلیک نمایید، صفحه ای مطابق شکل زیر را مشاهده خواهید کرد: همانطور که ملاحظه می کنید، این قسمت دارای کلیدهای اصلی مطابق شکل زیر است که هر یک از آن ها قبلا توضیح داده شده است: نکته – تفاوت حذف و ابطال سند در تصویر بالا، در آن است که با حذف سند، اطلاعات آن سند در سیستم از بین می رود ولی در ابطال، اطلاعات در سیستم باقی می ماند و وضعیت سند به حالت ابطال تغییر می کند و امکان دسترسی و مشاهده اطلاعات سند باطل شده برای کاربر وجود خواهد داشت. همانطور که در فرم سفارش فروش مشاهده می کنید، این سند دارای 5 قسمت می باشد:
نوع سند – اطلاعات این قسمت شامل: شماره سند، تاریخ، پیگیری سند، شماره ثابت، شماره حسابداری و سند قبل/بعد/برگشت می باشد. مشخصات فروش – اطلاعات این قسمت شامل: نام خریدار، نام ویزیتور، نوع دریافت (نقد، چک، چک پول و سفته)، زمان دریافت_روز، نام واسطه فروش، نام مسئول فروش و کلید تعریف اعتبار اشخاص می باشد. مشخصات تحویل – اطلاعات این قسمت شامل: نام خودرو حمل، نام راننده، نام تحویل دهنده، نام انبار تحویل دهنده، نام انبار تحویل گیرنده، نام وصولگر، مکان تحویل و نشانی می باشد. آرتیکل های سند – این قسمت شامل اطلاعات سند سفارش فروش از قبیل: ردیف، کد کالا، شرح کالا، واحد کالا، موجودی و مقدار کالا، ضریب در واحد اصلی، شماره بسته، نرخ کالا، مبلغ ناخالص، مبلغ افزایش و کاهش و خالص، مقدار افزایش و کاهش و خالص می باشد. در این قسمت با انتخاب کد کالای مورد نظر; شرح کالا، واحد کالا و نرخ کالا آورده می شود و کاربر باید مقدار (تعداد) کالای فوق را وارد نماید.
قسمت جستجوی اسناد و قسمت های سرجمع ها –
| |
|