Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 23

Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 28

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 365
سفارش


 
مرکز آموزش: فروش بامداد
سفارش
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 30 July 2018 06:18 AM

سفارش

یکی از اسنادی که در سیستم فروش مورد استفاده قرار می گیرد، سند سفارش فروش می باشد. چنانچه شما بر روی آیکون سفارش فروش کلیک نمایید، صفحه ای مطابق شکل زیر را مشاهده خواهید کرد:

همانطور که ملاحظه می کنید، این قسمت دارای کلیدهای اصلی مطابق شکل زیر است که هر یک از آن ها قبلا توضیح داده شده است:

نکته –

تفاوت حذف و ابطال سند در تصویر بالا، در آن است که با حذف سند، اطلاعات آن سند در سیستم از بین می رود ولی در ابطال، اطلاعات در سیستم باقی می ماند و وضعیت سند به حالت ابطال تغییر می کند و امکان دسترسی و مشاهده اطلاعات سند باطل شده برای کاربر وجود خواهد داشت.

همانطور که در فرم سفارش فروش مشاهده می کنید، این سند دارای 5 قسمت می باشد:

  • نوع سند
  • مشخصات فروش
  • مشخصات تحویل
  • آرتیکل های سند
  • قسمت جستجوی اسناد و قسمت های سرجمع ها

نوع سند –

اطلاعات این قسمت شامل: شماره سند، تاریخ، پیگیری سند، شماره ثابت، شماره حسابداری و سند قبل/بعد/برگشت می باشد.

مشخصات فروش –

اطلاعات این قسمت شامل: نام خریدار، نام ویزیتور، نوع دریافت (نقد، چک، چک پول و سفته)، زمان دریافت_روز، نام واسطه فروش، نام مسئول فروش و کلید تعریف اعتبار اشخاص می باشد.

مشخصات تحویل –

اطلاعات این قسمت شامل: نام خودرو حمل، نام راننده، نام تحویل دهنده، نام انبار تحویل دهنده، نام انبار تحویل گیرنده، نام وصولگر، مکان تحویل و نشانی می باشد.

آرتیکل های سند –

این قسمت شامل اطلاعات سند سفارش فروش از قبیل: ردیف، کد کالا، شرح کالا، واحد کالا، موجودی و مقدار کالا، ضریب در واحد اصلی، شماره بسته، نرخ کالا، مبلغ ناخالص، مبلغ افزایش و کاهش و خالص، مقدار افزایش و کاهش و خالص می باشد.

در این قسمت با انتخاب کد کالای مورد نظر; شرح کالا، واحد کالا و نرخ کالا آورده می شود و کاربر باید مقدار (تعداد) کالای فوق را وارد نماید.

  • توجه داشته باشید قبل از ورود اطلاعات در اسناد فروش، لازم است در قسمت اطلاعات پایه فروش، اطلاعات مربوط به تخصیص کالا/مشتری را انجام داده باشید. در غیر اینصورت با پیغام "هیچ کالایی به این مشتری تخصیص داده نشده است" مواجه خواهید شد.
  • همچنین لازم اطلاعات تخصیص نرخ/کالا را در اطلاعات پایه وارد کرده باشید، در غیر اینصورت ستون های مربوط به نرخ کالا در سند فروش خالی می ماند و شما قادر به ذخیره سند نخواهید بود.
  • پیغام "اعداد وارد شده در محدوده مجاز قرار ندارند" نشان دهنده آن است که اطلاعات مربوط به مقدار یا نرخ کالا وارد نشده است.

قسمت جستجوی اسناد و قسمت های سرجمع ها –

  • در قسمت ذیل جدول اطلاعات کالاها، عباراتی مانند سفارش، مجوز فروش، فاکتور و ... را مشاهده می کنید. با استفاده از این کلیدها شما مستقیما به اسناد از نوع مجوز، فاکتور و ... دسترسی پیدا خواهید کرد و به عنوان سند مرجع برای سند جاری می توانید از اطلاعات آن ها استفاده نمایید.
  • برای استفاده از این امکان، کافی است روی نوع سند مورد نظر خود کلیک کنید تا لیستی از انواع همان سند نمایش داده شود. شماره سند مورد نظر خود را از لیست انتخاب کرده و دو بار روی آن کلیک نمایید.
(0 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
© Copyright 2018 Sinor. All Right Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی برای Sinor محفوظ است.