Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 23

Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 28

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 365
ناموفق بودن پشتیبان گیری در حسابداری


 
مرکز آموزش
ناموفق بودن پشتیبان گیری در حسابداری
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 03 October 2018 08:02 AM

ناموفق بودن پشتیبان گیری در حسابداری

ممکن است این اتفاق برای شما در یکی از 3 حالت زیر پیش آمده باشد :

1. بستن برنامه حسابداری

2. انتخاب گزینه "پشتیبان پیش فرض" در قسمت امکانات

3. مرحله اول "بستن سال مالی"

و با پیغامی مشابه با پیغام زیر مواجه شوید:

علت : مسیری که قبلا برای ذخیره فایل پشتیبان روی سرور در نظر گرفته شده بود، در دسترس نمی باشد. 

راه حل :

داخل یکی از درایوهای سرور یک فولدر جهت ذخیره فایل های پشتیبان ایجاد کنید و آدرس مسیر آن را در تنظیمات برنامه لحاظ کنید. مثلا من روی سرور داخل درایو E فولدری به نام Bamdad ایجاد کرده ام و داخل آن پوشه دیگری به نام Backup ایجاد نموده ام. یعنی می خواهم فایل های پشتیبان در مسیر زیر ذخیره شوند:

E:\Bamdad\Backup

حال روی آیکن برنامه حسابداری راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

فرمی مشابه با تصویر زیر ظاهر می گردد. اطلاعات بعد از عنوان Accounting.exe در کادر Target را به خاطر بسپارید. به عنوان مثال در تصویر زیر 1397.ini می باشد. البته ممکن است بعد از Accounting.exe عبارتی درج نشده باشد که در اینصورت Accounting.ini را به خاطر بسپارید. سپس روی کلید Open File Location کلیک کنید.

پنجره ای مشابه با پنجره زیر ظاهر می شود. در آن به دنبال فایلی با نامی که به خاطر سپرده بودید بگردید مثلا 1397.ini یا Accounting.ini . البته ممکن است در سیستم شما پسوندها نمایش داده نشوند و شما پسوند .ini را نبینید. به هر حال شما نیز فایلی با نام مثلا 1397 خواهید دید که روی آن علامت چرخ دنده وجود دارد.

 

فایل مورد نظر را باز کنید.

در فایل باز شده که همانند تصویر بالا می باشد اطلاعات جلوی DBServer و Database را به خاطر بسپارید. که برای مثال برای من (local) و BamdadAcc می باشد. فایل را ببندید و به سراغ پوشه Tools بروید و آن را باز کنید.

در پوشه Tools فایل AccountingSetup که آیکنی شبیه به کامپیوتر دارد را اجرا کنید تا فرمی شبیه به فرم زیر نمایان شود:

جلوی خادم پایگاه داده، اطلاعاتی که جلوی DBServer در فایل ini نوشته شده بود را درج کنید و جلوی رمز عبور، رمز مربوط به کاربر sa را وارد کرده و کلید "ورود" را کلیک کنید.

در این حالت فرمی شبیه به فرم زیر نمایان می شود. به بخش "دفاتر مالی" رفته و کلید "تغییر مشخصات دفتر موجود" را کلیک کنید.

در فرم تعریف مشخصات سیستم که باز می شود، در قسمت "انتخاب دفتر" دفتر مورد نظر خود که داخل فایل ini ذخیره شده بود را پیدا کنید و (مثلا برای من BamdadAcc بود). سپس در قشمت "مسیر پشتیبان" مسیری که روی سرور برای ذخیره فایل های پشتیبان ایجاد کرده بودید تایپ کنید (مثلا برای من E:\Bamdad\Backup بود). در نهایت روی کلید "ذخیره مشخصات کلی" کلیک کنید.

توجه : اگر در فایل ini که باز کرده بودید، جلوی Selective Login عبارت True نوشته شده باشد در اینصورت، باید این عمل برای تک تک دفاتر صورت گیرد. یعنی هر بار یکی از دفاتر را انتخاب نموده، مسیر پشتیبان گیری آن را مشخص نموده و ذخیره می نماییم و سپس به سراغ انتخاب دفتر بعدی می رویم.

(1 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
© Copyright 2018 Sinor. All Right Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی برای Sinor محفوظ است.