Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 23

Deprecated: Cannot use "parent" when current class scope has no parent in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 28

Deprecated: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in /home/suppir/domains/bamdadsupp.ir/public_html/__swift/library/class.SWIFT.php on line 365
تعریف سند حسابداری در فروش


 
تعریف سند حسابداری در فروش
ارسال شده توسط سمیرا خالقی در 05 August 2018 10:46 AM

تعریف سند حسابداری

با کلیک بر روی این آیتم، فرمی شبیه به تصویر زیر مشاهده خواهید نمود:

1

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سه کلید "خروج"، "بازسازی" و "اکسل" در این فرم تعبیه شده است و دو قسمت "نوع سند" و "آرتیکل های حسابداری" نیز مطابق با تصویر بالا در نظر گرفته شده اند. همچنین دو کلید - و + نیز در قسمت آرتیکل های حسابداری وجود دارند.

کلید "خروج": جهت خروج از فرم تعریف سند حسابداری

کلید "بازسازی": جهت مشاهده اطلاعات تغییر داده شده

کلید "اکسل": جهت انتقال آرتیکل های حسابداری به برنامه اکسل مایکروسافت

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید، شما می توانید آرتیکل های نوع سند فروش مورد نظر خود را برای انتقال به برنامه حسابداری بامداد تعریف نمایید. برای این کار بعد از انتخاب نوع سند فروش مورد نظر، کلید + را کلیک نمایید تا صفحه ای مطابق با شکل زیر برای شما نمایان گردد:

2

فرم تعریف آرتیکل حسابداری، شامل قسمت های: مبلغ آرتیکل، بدهکار یا بستانکار تعریف شدن، جمع بر اساس، تعریف حساب ها (معین، تفصیل، تفصیل 2 و تفصیل 3) و شرح آرتیکل می باشد.

3

همانطور که در شکل های بالا مشاهده می کنید، شما در قسمت مبلغ آرتیکل، بها یا قیمتی را که هر سند از برنامه فروش به برنامه حسابداری منتقل می کند را تعیین خواهد کرد که شامل: تخفیفات، قیمت کالا، قیمت خالص و غیره می باشد. هر کدام از این قسمت ها را با زدن علامت + در کنار آنها می توانید جمع بزنید و با زدن علامت - از مبالغ سند فروش کم کنید.

همچنین اگر قسمت "بد" را انتخاب کنید آن سطر آرتیکل شما هنگامی که به برنامه حسابداری منتقل شود در ستون بدهکاران محسوب خواهد شد و چنانچه "بس" را انتخاب کنید آن سطر آرتیکل شما بدهکار محسوب خواهد شد.

در قسمت "جمع بر اساس"، بر اساس آیتم های موجود در سیستم، شما می توانید تعیین کنید که در چه صورت مبالغ چند سند یا آرتیکل سند فروش با هم جمع شوند.

در قسمت تعریف حساب ها، شما به عنوان کاربر برنامه فروش، می توانید حساب های معین یا تفصیلی سیستم حسابداری خود را که اجازه دسترسی آن ها را برای سیستم فروش داده اید، وارد نمایید و یا از آیتم هایی که در نظر گرفته شده نظیر: کالا، گروه کالا، انبار، اشخاص، معین سند (یعنی کاربر شماره معین مربوط به حسابداری را هنگام صدور سند فروش در داخل هر سند فروش تعریف کند) استفاده نمایید.

برای حساب های تفصیلی نیز شما می توانید از آیتم هایی نظیر: اشخاص، کالا و غیره استفاده نمایید.

نکته -

معمولا حساب ها اگر دارای تفصیل باشند آنگاه قسمت جمع بر اساس مانند قسمت تفصیل انتخاب خواهد شد.

برای حساب های تفصیل سطح 2 و 3 نیز می توانید به دلخواه یک شرح ثابت به صورت نوشته در کادر سفید رنگ پایین سمت چپ فرم، تایپ نمایید و یا از آیتم های موجود نظیر: کالا، گروه کالا، قیمت ناخالص، شخص، شماره پیگیری، توضیحات، شماره فاکتور استفاده نمایید. البته می توانید ترکیبی از نوشته با مجموعه ای از آیتم ها را نیز استفاده نمایید.

کلید "ذخیره": جهت ذخیره اطلاعات آرتیکل های حسابداری موجود در سیستم فروش

کلید "جدید": جهت ایجاد آرتیکل جدید حسابداری

کلید "خروج": جهت خروج از فرم تعریف آرتیکل حسابداری

 

 

(0 رای)
مفید بود
مفید نبود

نظرات (0)
© Copyright 2018 Sinor. All Right Reserved - تمامی حقوق مادی و معنوی برای Sinor محفوظ است.